Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Vysokovztlaková mechanizace křídel dopravních letadel
Marek, Dominik ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce utváří přehled používané vysokovztlakové mechanizace na náběžných a odtokových hranách křídel dopravních letadel. Stručně vysvětluje jejich princip činnosti, popisuje výhody a nevýhody jednotlivých konceptů, uvádí jejich vliv na aerodynamické charakteristiky a sleduje trendy použití v současné letecké dopravě.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Aircraft leading edges minor damages detection based on thermographic survey of electrical anti-icing system
Koštial, Rostislav ; Janhuba, Luboš ; Hlinka, Jiří
Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic Nondestructive Testing (NDT) methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.
Vysokovztlaková mechanizace křídel dopravních letadel
Marek, Dominik ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce utváří přehled používané vysokovztlakové mechanizace na náběžných a odtokových hranách křídel dopravních letadel. Stručně vysvětluje jejich princip činnosti, popisuje výhody a nevýhody jednotlivých konceptů, uvádí jejich vliv na aerodynamické charakteristiky a sleduje trendy použití v současné letecké dopravě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.